Waarom we YBSH bijna niet waren begonnen

DOOR CHARLOTTE DEN HARTOGH


Ken je het begrip ‘analysis paralysis’? 
Dat is het fenomeen dat je zó hard nadenkt over iets, dat het je verlamt. Waardoor je nooit tot een beslissing komt, laat staan tot actie overgaat. Een typisch gevalletje analysis paralysis zorgde er bijna voor, dat ik roet in het eten gooide wat betreft de uitvoer van Your Business Starts Here: een training die je als online ondernemer een professionele website en onderscheidend merkverhaal oplevert.
Gelukkig kwam ik op tijd tot inkeer.

 

Ongeschreven blogs 

Ik ben nogal een denker, wat ervoor zorgt dat veel van mijn ideeën op de stapel ‘afgekeurd’ belanden. Zo keur ik stante pede onderwerpen voor mijn eigen blogposts af, als ik bij het verzamelen van input teveel over zo’n onderwerp tegenkom. Wat valt hier nou nog aan toe te voegen, denk ik dan.

Maar al die ongeschreven blogs zorgen vervolgens wel altijd voor spijt. Want er is altijd wel íemand die aan de bestaande reeks van artikelen, nog iets origineels toe kan voegen. En aan zo’n onderwerp nog genoeg jeu weet te geven.

De nieuwsgierigheid won 
In onze verkennende gesprekken over YBSH voelde ik soms dezelfde twijfel (in het begin vertelde ik mijn omgeving nauwelijks waar ik mee bezig was, bang als ik was voor kritiek). Totdat ik inzag dat het niet alleen over mij ging, maar dat wij met z’n tweeën waren. En was ik niet hartstikke enthousiast over de kwaliteiten en vaardigheden van Manon Juliette?

Uiteindelijk won mijn nieuwsgierigheid, over wat er zou gebeuren als we onze krachten zouden bundelen, het van mijn analysis paralysis (én ook van mijn ‘impostor syndrome’).

 

In een ander jasje 

Nu ik deze blog schrijf, een half jaar nadat we onze eerste ideeën hardop aan elkaar uitspraken, ben ik trots op wat er nu staat: onze training die op onze eigen unieke manier andere online ondernemers helpt op de juiste manier zichtbaar te worden. In beeld én tekst.

En de eerste reacties op YBSH zijn veelbelovend. De mooiste reactie komt van de ondernemer die onze site ‘verfrissend, krachtig en nieuw’ noemde. Wat blijkt? Mensen zijn juist op zoek naar iets bekends, maar dan in een ‘ander jasje’. Dat is al nieuw genoeg!

Dit gevoel gun ik onze klanten ook. Want wat voor bedrijf je ook hebt; jij bent de kapitein op je eigen schip. En ook al is de vracht van jouw schip bekend, jouw schip vaart zijn eigen route, waardoor nieuwe horizonten ontdekt kunnen worden ;-).

Pin It on Pinterest

Share This